NAMASTE
Ένα ενδιαφέρον Q&A με την Ειρήνη Δαμανάκη. Yoga instructor, μαμά διδύμων, καθημερινή ηρωίδα αλλά πάνω απ''ολα μια υπέροχη εκρηκτικη προσωπικότητα!

Ποια είναι η Ειρήνη? Συστήσου μας σε λίγες γραμμές!

Αρχικά να σε ευχαριστήσω που μου κανεις αυτή την ερώτηση..!
Γιατί αναρωτιέμαι συχνά κι εγώ..Θα πω λοιπόν ότι είμαι γυναίκα..μαμά..εργαζόμενη..φίλη.. ερωτευμένη με τη ζωή και τη yoga μου.. Είμαι η ενέργεια που δίνω κι εκείνη που παιρνω..Πολλά που γνωρίζω κι άλλα τόσα που προσπαθώ να μάθω..Πάνω από όλα όμως είμαι και προσπαθώ να είμαι ο εαυτός μου.

Θέλω να ταξιδέψουμε λίγα χρόνια πίσω και να μας πεις πως μπήκε η yoga στη ζωή
σου. Και αν υπήρξε κάποια αφορμή να ασχοληθείς επαγγελματικά?

Η Yoga υπάρχει στη ζωή μου εδώ και πολλά χρόνια.Για την ακρίβεια μια ζωή
ολόκληρη..περίπου 25 χρόνια.

Από παιδι λάτρευα τα κατακόρυφα -για να καταλάβεις στο δημοτικό φορούσα σορτς
κάτω από τις φουστες μου για να γυρίζω ανάποδα όποτε μπορούσα-.Γύρω στα 20 μου χρόνια μια από τις φίλες μου αποφάσισε να γίνει δασκάλα της yoga και κάναμε μαζί την πρακτική της.. Εκεί ξεκίνησε μια μεγάλη αγαπη..Καθώς όμως παντρεύτηκα μικρη, έγινα μητέρα και ήμουν στο χώρο της ναυτιλίας μαζί με τον πρωην συζυγό μου, η yoga και η γυμναστική παρέμεναν μέσα στη ζωή μου σε δευτερεύοντα ρόλο. Στα 34 μου χρόνια εχασα τη μαμά μου ξαφνικά.. Και 2-3 χρόνια αργότερα ακολούθησε το διαζύγιό μου.. Εκείνη την περίοδο κι έχοντας βιώσει 2 πολύ δύσκολες καταστάσεις συνειδητοποίησα πως όσο χάλια κι αν ήμουν, ότι δυσκολία και αν περνούσα, όταν δίδασκα yoga και όταν έκανα εγώ την πρακτική μου όλα έμοιαζαν πολύ καλύτερα και διαχειρίσιμα..

Και έτσι στα 37 μου αποφάσισα να κάνω στροφή…Αφησα τη ναυτιλία και μια καριέρα 17 χρόνων για να εξασκήσω αυτό που αγαπούσα και με έκανε ευτυχισμένη.

Ποιος είναι ο τύπος της γιόγκα που έχεις αφοσιωθεί ?

Υπάρχουν διάφορα είδη yoga. Η δική μου προσέγγιση έχει ένα «προσωπικό» χαρακτήρα θα έλεγα, και όσοι παρακολουθουν τα μαθήματά μου ξέρουν ότι αγαπώ την εξέλιξη και την αλλαγή. Δεν κάνω σχεδόν ποτέ το ίδιο μάθημα – εχω απομνημονεύσει μαθήματα αλλα για κάποιο λόγο μόλις βρεθώ στην αίθουσα πάντοτε κάτι αλλάζω. Κυρίως όμως κάνω VINYASA και YIN YANG yoga και φυσικάτην αγαπημένη μου χορευτική BUTI YOGA. Κι εννοείται ασκήσεις κατακορύφων!

Στη φιλοσοφία της γιόγκα απαιτείται συγκέντρωση, αφοσίωση και βασικά να
βρίσκεσαι 100% στο τώρα, στο παρόν.  Εκτός από το σώμα σου φροντίζεις και το
πνεύμα σου. Πως καταφέρνεις να μεταδίδεις όλες αυτές τις αρχές στους μαθητές
σου?

Νομίζω ότι καλύτερα θα απαντούσαν οι μαθητές μου σ’αυτή την ερώτηση.!
Παρόλα αυτά θα σου πω….Θεωρώ ότι αυτό είναι ένα «χαρισμα» που μου έχει δώσει
ο Θεός και η ζωή και για το οποίο είμαι ευγνώμων. 


Αγαπω τη δουλειά μου και τη διδασκαλία τόσο, που πιστεύω πως ο κόσμος το αντιλαμβάνεται και εισπράττει το πόσο πολύ θέλω να τους μεταφέρω τη διάθεση να αγαπήσουμε τον εαυτό μας και να γίνουμε καλύτεροι και πιο ευτυχισμένοι, ώστε δεν χρειάζεται να κάνω και πολλά πράγματα παραπάνω. Ασε που δεν έχουν και περιθώρια! J

Έχεις ένα πολύ ιδιαίτερο στυλ στον τρόπο που διδάσκεις, είσαι όσο πρέπει «αυστηρή»αλλά και πολύ fun. Πως είναι ένα μάθημα με την Ειρήνη ?

Είμαι δασκάλα – το έχω σπουδάσει- κι εχω μεγαλώσει 2 παιδιά δίδυμα.. Θα μου πεις γιατι το λέω αυτό? Γιατί ξέρω πως είναι να φέρνεις στον κόσμο ένα πλάσμα (για μένα 2 για να είμαστε και ακριβείς) που εξαρτάται απολύτως από εσένα.. και να το μεγαλώνεις, να το βλέπεις εξελισσεται και να μαθαίνει μέρα με τη μέρα.. Όλοι οι άνθρωποι όταν είμαστε μαθητές είμαστε σαν τα παιδιά… Θέλουμε να νιώθουμε ότi τα καταφέρνουμε, ότι γινομαστε καλύτεροι κι εξελισσόμαστε.. Και ταυτόχρονα έχουμε ανάγκη να περνάμε καλά. Να χαμογελάμε, να ξεχνιόμαστε. 


Όμως όπως τα παιδιά έτσι κι εμείς χρειαζόμαστε όρια. Εκεί καπου συνδυάζω την αυστηρότητα με τη διασκέδαση.

Ποια yoga προτείνεις σε αρχάριους?

Η Hatha είναι μια πολύ καλή πρακτική. Παρόλα αυτά όλοι οι ανθρωποι εφοσον δεν εχουμε προβλημα υγείας μπορούμε να παρακολουθησουμε τα περισσότερα μαθήματα Yoga. Υπάρχουν επίπεδα για όλους και με τον καιρό εξελισσόμαστε και προχωραμε.

Έχω ακούσει παρά πολλές ιστορίες μαθητών που είχαν διαφορά θέματα από αλλεργίες μέχρι υπόταση και πόνους σε όλο το σώμα. Ποια είναι τα στοιχεία εκεινα που κάνουν την γιόγκα τόσο ευεργετική εκγυμνσαση. Ακουσέ με.. Οι άνθρωποι έχουμε απίστευτη δυναμη.. Εσωτερική και εξωτερική εφόσον τη «δουλεψουμε». Είναι ακριβώς όπως η γνώση.. για να την αποκτήσεις θα πρέπει να δουλέψεις, να διαβάσεις, να πιστέψεις σ’αυτό. Το κάνουμε για τόσα αλλα πράγματα κι όμως όχι για το σώμα και την ψυχή μας.. Πόσοι αλήθεια όταν έχουμε ένα θέμα υγείας ψαχνουμε να βρουμε τι το προκάλεσε? Αλλά πραγματικά τι το προκάλεσε. Τα βαθύτερα αίτια..Πολύ λίγοι. Οι περισσότεροι ασχολούνται με τη θεραπεία του συμπτωματος. Γιατί δεν έχουμε χρονο.. Στον αιώνα της ταχύτητας δεν έχουμε χρόνο…Όμως δεν είναι εκεί η λύση…

Μέσα από τη yoga μαθαίνουμε να μας ακούμε, να διαβάζουμε τα μηνύματα που μας στέλνει το σώμα μας, να ασχολούμαστε με τη δύναμη του νου και της ψυχής μας.. Αντιλαμβανόμαστε την ενέργειά μας.. μαθαίνουμε να τη χρησιμοποιούμε. Όλα αυτά μας οδηγουν στο να υιοθετούμε μια άλλη σταση ζωής.. να αλλάζουμε συνήθειες που μας κάνουν κακό αλλά πιο πριν δεν μπορούσαμε να «κόψουμε». Να μη σου κάνει εντύπωση αυτό που θα σου πω…Εχω πολλούς πελάτες γιατρούς, εννοείται ακολουθώ την ιατρική αλλά όλοι ξέρουν ότι πιστεύω στην αυτοϊαση. Και την εφαρμόζω! Και θα μπορούσα να σου πω κι άλλα, όμως ας βάλω ανω τελεία εδώ!

Στη ζωή καθημερινά υπάρχουν προκλήσεις και δυσκολίες που δοκιμάζουν τιςαντοχές μας σωματικά και πνευματικά. Ποια ήταν η δική σου μεγαλύτερη πρόκληση και πως η πρακτική της γιόγκα σε βοήθησε να την ξεπεράσεις? 

Το ανέφερα και παραπάνω.. Θα το ξαναπώ.. Για μένα η γιογκα ήταν το στήριγμα που με βοήθησε να ξεπεράσω το θάνατο της μητέρας μου το διαζύγιό μου και ένα πολύ δυσκολο χωρισμό.. Και επίσης κάτι που δεν ξέρουν πολλοί..Με στήριξε και με στηρίζει στη μάχη μου με τις διατροφικές μου διαταραχές..

Πες να μας ένα ονειρεμένο μέρος που θα ήθελες να κανείς yoga και με ποιον? 

Δεν το έχω σκεφτεί.. Όμως τώρα που το είδα, η εικόνα που μου ήρθε είναι Κρήτη,
Τριόπετρα ή Μπάλος με τα παιδιά μου.. Που δεν τρελαίνονται ιδιαίτερα αλλά είμαι
σίγουρη ότι κάποια μέρα θα νιώσουν ότι κι εγώ.. Εξάλλου η εφηβεία και η νεότητα
έχει αλλα καλέσματα για την ώρα.

yama yoga: 
Θουκυδίδου 8-10 Αργυρούπολη
16452 Athens, Greece

Highlights info row image
697 324 4854