Γνωρίζοντας από κοντά την Ελίνα Κακούρου, το πρόσωπο πίσω από το Brand "Kakuru" πραγματικά ενθουσιάστηκα. Γεμάτη έμπνευση, θετική ενέργεια, ταλέντο και προσωπικό στυλ είναι από τους ανθρώπους που με το που τους γνωρίζεις μπορείς να μιλάς μαζί τους για ώρες και για όλα!

Το μαγαζί το έχω δει από τον περασμένο Φεβρουάριο και το είχα βάλει στο adress book μου για να πάω να το εξερευνήσω. 

Σίγουρα περνώντας απ'εξω δεν μπορείς να μην το παρατηρήσεις. Με κύριο χαρακτηριστικό του το χρώμα, ένα πολύ ιδιαίτερο πράσινο, blending με μπλε, τις τζαμαρίες του να σου επιτρέπουν να βλέπεις σχεδόν σφαιρικά το χώρο & μια φράση νέον που σε συνεπαίρνει και γράφει "ΤΙΜΕ FOR ENOSIS" δεν μπορείς απλά να περάσεις και να μην το προσέξεις. Παρακάτω μια συνέντευξη που κάναμε μαζί αποκλειστικά για το blog!

Οι συλλογές της μοναδικές, 100% φτιαγμένες από ανθρώπινο χέρι κάτι που κάνει μεγάλη διαφορά στο κόσμημα, μίνιμαλ αλλά και εμπευσμένες από τη φύση. Πολλά κομμάτια όπως αυτά της "ENOSIS" φτιάχνονται με φυσικά υλικά και συγκεκριμένα από ξύλο ελιάς και διάφορα πετρώματα. 

Ποιο ήταν το πρώτο jewelry piece που απέκτησες και σε ποια ηλικία?

Νομίζω ήταν ο βαφτιστικός μου σταυρός στα 2 μου χρόνια ίσως. Προφανώς και δεν τον θυμάμαι από εκείνη την ηλικία αλλά είναι πολύ ιδιαίτερος και αρκετά σύγχρονος σε σχέση με τους σταυρούς που μπορείς να βρεις ακόμα και τώρα στο εμπόριο, με συνδυασμό λευκού χρυσού και χρυσού οπότε και το θεωρώ ένα από τα πρώτα μου κοσμήματα – «ένα μικρό θησαυρό».

Ποια ήταν η αφορμή να ασχοληθείς με το κόσμημα?

Κάπου μπλέκονται τα πράγματα δεν ξέρω αν υπήρξε μια αφορμή η πολλές αφορμές! Μάλλον από μια εσωτερική ανάγκη να ασχοληθώ με κάτι χειροποίητο, με κάτι καλλιτεχνικό που να μπορώ κατά κάποιο τρόπο να εξωτερικεύσω συναισθήματα και προβληματισμούς και από την άλλη να μπορώ να «πιάσω στα χέρια μου» την δουλειά μου. Πάντως εκεί που ξεκίνησε να γεννιέται η ιδέα ενός jewelry brand ήταν όταν έκανα το μεταπτυχιακό μου πάνω στη Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Λονδίνο και γνώρισα μια κοπέλα και μετέπειτα φίλη μου από Κολομβία. Από εκείνη την στιγμή όλες μας οι εργασίες σχετίζονταν με Jewelry business και είχαμε την ιδέα να εισάγουμε στην Αγγλία κοσμήματα από τοπικούς σχεδιαστές της Κολομβίας και παράλληλα να βγάλουμε και την δική μας σειρά κοσμημάτων. Μετέπειτα ξεκινήσαμε μια συνεργασία με έναν απόφοιτο σχεδιαστή κοσμημάτων από Central Saint Martins η οποία δεν διήρκησε πολύ καθώς για διαφορετικούς λόγους η κάθε μια επιστρέψαμε στις χώρες μας. Από το 2010 και μετά ξεκινά πιο έντονα η δική μου ανάγκη να ασχοληθώ πιο επιτακτικά με το κόσμημα και όχι μόνο σχεδιαστικά αλλά και κατασκευαστικά οπότε να το σπουδάσω, να εργαστώ πάνω σε αυτό και το ένα έφερε το άλλο ώστε να ανοίξω το κατάστημα και εργαστήρι κάτω από την ονομασία KAKURU Jewelry.

Επιρροές και εμπνεύσεις που καθόρισαν την επιλογή σου για το flagship store στο κέντρο της Αθήνας.

Από όταν επέστρεψα από Αγγλία και έμεινα στην Αθήνα όπου δεν είχα ζήσει ξανά διότι η καταγωγή μου είναι από την Σπάρτη, δραστηριοποιούμουν συνέχεια στο κέντρο. Με όποια εργασία και αν ασχολήθηκα ήταν στο κέντρο, η σχολή αργυροχρυσοχοίας και τα μετέπειτα εργαστήρια επίσης. Οπότε όταν και εγώ αποφάσισα να βρω κάποιο χώρο για το εργαστήρι η πρώτη μου σκέψη ήταν να ξεκινήσω την έρευνα από το κέντρο. 

Το κέντρο το αγαπώ έμαθα με τα χρόνια πολλές όμορφες γωνίες του και πλέον βιώνω ένα πολύ ωραίο κλίμα «γειτονιάς» λόγω του σημείου του καταστήματος.

Μια γυναίκα που θαυμάζεις και θα ήθελες να φορέσει δημιουργίες σου?

Την Marion Cotillard μου αρέσει η φινέτσα της, η προσωπικότητα της μου φαίνεται πολύ ενδιαφέρουσα και μου βγάζει μια πολύ ωραία αύρα. Θα φανταζόμουν σε πολλά ντυσίματα της να φοράει κάποια από τα κοσμήματά μας.

Χρυσό, ασήμι ή ροζ χρυσό? Η ακόμη και μίξη με άλλη υλικά?

Και χρυσό και ροζ χρυσό και ασήμι με τα διάφορα πλατινώματα που μπορείς να κάνεις. Και φυσικά μίξη υλικών. Τα πρώτα μου κοσμήματα σε σειρά ξεκίνησαν έχοντας χρησιμοποιήσει ασήμι και ξύλο ελιάς. 

Μετά από ένα ταξίδι μου για σεμινάρια κοσμήματος στην Ταϋλάνδη επηρεάστηκα από την μεγάλη ποικιλία υλικών που χρησιμοποιούν σε κοσμήματα. Έτσι όταν επέστρεψα ήθελα πάρα πολύ να αρχίσω να κατεργάζομαι ξύλο ελιάς και να το συνδυάζω με «πολύτιμα» μέταλλα. Ακόμα το κάνω και πλέον χρησιμοποιώ και ημιπολύτιμα πετρώματα από τα μέρη μου, Λακωνία, αλλά και πετρώματα από διαφορετικές χώρες.

Πως ξεκινάς να σχεδιάζεις μια συλλογή? Οι εμπνεύσεις σου από πού πηγάζουν?

Από το μέσα μου και προφανώς, ασυναίσθητα, και σε συνδυασμό με την φύση, σίγουρα υπάρχουν ερεθίσματα από εκεί. Εννοώ πολλά σχέδια δημιουργούνται όταν αναζητώ πράγματα μέσα μου και πάνω σε αυτή την αναζήτηση βγαίνουν διάφορα σχέδια. Μετά φυσικά για να δημιουργηθεί μια συλλογή πρέπει κάπως όλα αυτά να συγκροτηθούν και να αναπτυχθούν και από ίσως ένα-δύο κύρια σχέδια να εξελιχθούν τα υπόλοιπα ώστε να βγει μια ολοκληρωμένη συλλογή.

Τι βρίσκει κανείς ψάχνοντας το jewelry box σου?

Μάλιστα… βρίσκει κοσμήματα από διάφορα ταξίδια και περιοχές τα οποία έχουν μια ιδιαίτερη συναισθηματική αξία για εμένα, έχουν αγοραστεί από καταστήματα που μου κέντρισαν το ενδιαφέρον ή από πλανόδιους πωλητές-δημιουργούς, ή από «αγορές» διαφόρων χωρών. Κοσμήματα από εργαστήρια τα οποία έχω δουλέψει, κοσμήματα που κυρίως είχαν να κάνουν με δεσίματα που έκανα από μικρότερη ηλικία, δώρα κοσμήματα τα οποία και αυτά έχουν την δική τους θέση, και φυσικά κοσμήματα της γιαγιάς-μαμάς κυρίως κάποιες καρφίτσες ή και διαλυμένα κομμάτια κοσμημάτων που πάντα λέω ότι κάποια στιγμή κάτι θα τα κάνω.

Αν υπήρχε μια λέξη να περιγράψει τη σχέση σου με το κόσμημα ποια θα ήταν αυτή?
Ελευθερία. Έτσι νιώθω όταν είμαι στον πάγκο και περιεργάζομαι υλικά και κατασκευάζω κάποιο κόσμημα και όλη η σκέψη και έννοια μου είναι αυτή η δημιουργία και τίποτε άλλο. Φυσικά όταν είναι το επάγγελμά σου δεν νιώθεις έτσι την κάθε στιγμή της ημέρας. Αλλά αυτό ήταν το συναίσθημα που ένιωσα όταν ήρθα σε επαφή μαζί του και η αλήθεια είναι ότι δεν μπορώ να περιγράψω ακριβώς την σχέση μου μαζί του γιατί είναι αρκετά εσωτερική.

Από όλες τις Kakuru collections, ποιο κομμάτι αντιπροσωπεύει καλύτερα  την Ελίνα?
Δεν ξέρω όλα τα κομμάτια είναι μέρος μου σε όλα μπορώ να εντοπίσω αυτό που με έκανε να νιώσω ότι πρέπει να το κατασκευάσουμε και να το συμπεριλάβουμε σε κάποια συλλογή. Σίγουρα τα κομμάτια που συνδυάζουν μέταλλο και πετρώματα και ξύλο ελιάς έχουν μια ιδιαιτερότητα και είναι αυτά που με απασχολούν ιδιαίτερα και σχεδιαστικά και κατασκευαστικά.

3 αγαπημένα σου κομμάτια, και αν τα φοράς μαζί, με ποιο τρόπο? Είσαι του over ή minimal?
Είναι η εποχή του over αλλά ανάλογα με την διάθεσή μου κάποιες φορές είμαι over και κάποιες minimal. Γενικά αυτό τον καιρό συνδυάζω αρκετά ασημένια κοσμήματα με ροζ επίχρυσο και μαύρο πλατίνωμα. Σίγουρα είτε σε βραχιόλι είτε σαν κολιέ θα φοράω την αλυσίδα μας που είναι δικό μας σχέδιο και κατασκευασμένη κρίκο-κρίκο. Θα φοράω κάποιο από τα Forms δαχτυλίδια μας που είναι ευκολοφόρετα συνήθως το Deuce ring σαν σεβαλιέ και στο μεσαίο δάχτυλο ή στο δείκτη κάποιο δαχτυλίδι από την συλλογή Enosis με πέτρωμα και ξύλο ελιάς.  Θα φοράω επίσης κάποιο σκουλαρίκι, αυτό τον καιρό με έχουν βολέψει για κάθε μέρα οι κρίκοι μας από Forms collection.

To Ιnstagram για σένα είναι…?

Είναι ένα διαφορετικό μέσο ώστε να παρουσιάσω την δουλειά μου, να μπορέσει περισσότερος κόσμος να έχει πρόσβαση σε αυτή, να μάθει πληροφορίες για το brand, να δει ότι υπάρχει φυσικό κατάστημα ώστε να μπορέσει να έρθει από κοντά να δει τα κοσμήματά μας. Λειτουργεί πολλές φορές σαν ένα βοηθητικό ηλεκτρονικό κατάστημα στο ήδη υπάρχον. Σίγουρα πρέπει να έχεις μια παρουσία από την στιγμή που χρησιμοποιείται σαν εφαρμογή από μεγάλη μερίδα του κόσμου από εκεί και πέρα προσπαθώ να το βλέπω σαν μέσο χωρίς να ασχολούμαι μόνο με το πώς θα συντηρώ το Instagram. Πιστεύω ότι αν αγαπάς αυτό που κάνεις και το βγάζεις στην δουλειά σου με κάποιο τρόπο αυτό θα αναγνωριστεί.
To site μόλις λανσαρίστηκε και είναι φανταστικό, browse: https://www.kakuru.gr/
Instagram: https://www.instagram.com/kakurujewelry/

Διεύθυνση: Πετράκη 24, Αθήνα